

Quickpoint erbjuder snabb och prisvärd service – för alla bilmärken
Med snabb tillgång på reservdelar och utbildade mekaniker har verkstadskonceptet Quickpoint snabbt blivit ett populärt val bland många. Genom sitt stora nätverk erbjuder Quickpoint alla olika former av service och reparationer – för alla vanliga bilmärken.
Quickpoint startade i Danmark och har efter en framgångsrik start i vårt södra grannland etablerats på allt fler platser även i Sverige. Hos Quickpoint erbjuds allt från service till reparation av bromsar, hjulskifte, reparation och lagning av vindruta, kamremsbyte samt AC-kontroll.
‒ Quickpoint är redan i dag rikstäckande och vi finns från norr till söder i Sverige. Fler och fler ansluter sig hela tiden, så det blir enklare för bilägare att hitta till oss, säger Magnus Jeppsson, projektledare på Quickpoint, och fortsätter:
‒ Hos Quickpoints anläggningar försäkrar vi oss om att teknikerna har den senaste utbildningen, att det finns en miljöpolicy och att det finns tillgång till den senaste informationen och mjukvaran.
Snabb service till rätt pris
Reservdelar hos Quickpoint är OE-godkända, vilket innebär att de har blivit accepterade av biltillverkarna. Om en service blivit utförd i enlighet med biltillverkarnas föreskrifter hos Quickpoint täcks bilen fortfarande av en möjlig fabriksgaranti.
‒ Quickpoint är en verkstad för hela ditt bilägande. Oavsett om det handlar om däcket, chassiet eller din vindruta så kan vi hjälpa dig, säger Magnus Jeppsson, och fortsätter:
‒ Bilägarna kan alltid känna sig säkra att de får den hjälp de behöver enligt biltillverkarnas instruktioner hos oss. Vi har tillgång till all originaldata från biltillverkarna. Det är snabb service, rätt service och service till rätt pris.
Låter kunden vara med och bestämma
Tack vare Quickpoints stora och attraktiva nätverk av leverantörer kan eventuella reservdelar ofta erbjudas till kunderna efter en dag. Vid mer brådskande och akuta ärenden kan delar ibland erbjudas redan samma dag. Och under tiden service eller underhåll pågår erbjuds alltid en lånebil till kunden.
‒ Vi har en tydlig strategi att erbjuda våra kunder olika lösningar, som passar väldigt många. Kunden får råd av oss, men det är ändå han eller hon som fattar beslutet. Så vi låter kunden vara med och bestämma, säger Magnus Jeppsson, projektledare på Quickpoint.